You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
נערים ב' -  כמה קשה - ככה מתוק בכפר מנדא
חפלה על המגרש. שחקני קבוצת נערים ב' של אחווה כפר מנדא מניפים ומקפיצים את המאמן, מוחמד אמין עוואד (צילום: עובאדה אלכתילאת)

נערים ב' - כמה קשה - ככה מתוק בכפר מנדא

אחווה כפר מנדא עשתה הישג היסטורי בדמות עליה לליגה הארצית עם משחקי פלייאוף ומבחן מותחים עד הקצה. המאמן, מוחמד אמין עוואד, מסכם עונה בסיפוק מירבי

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

לפני חודש פרסמנו כתבה בפינת "זינוק בעליה" - פינת הפרגון שלנו לקבוצות נערים ונוער, שלא זכו באליפות והצליחו לעלות לליגה גבוהה יותר, על סיפור ההצלחה המרשים של אחווה כפר מנדא, סגנית אלופת מחוז צפון 1 - שהצליחה בדרך הקשה והארוכה יותר, לעלות ליגה, דרך שכללה עוד שני משחקי מבחן בהם ניצחה 0:1 את מ.כ גליל גולן ומכבי קרית חיים ולסיום ניצחון 1:3 בדו קרב פנדלים על הפועל בועיינה במשחק המבחן על מקום בליגה הארצית. חודש אחרי ההישג הגדול, זה הזמן לראיון סיכום עונה עם המאמן, מוחמד אמין עוואד, שמשתף במרכיבי ההצלחה של הקבוצה ובציפיות שלו ממנה לעונה הבאה.

מוחמד, עשיתם כמעט 82 אחוזי הצלחה בליגה, אך למרות זאת, בני אעבלין הקדימה אתכם בנקודה וזכתה באליפות. מה היה חסר לכם כדי להניף צלחת?
אך ורק מזל. עלינו על כולם בכל פרמטר, במשחק הראשון נגד אעבלין, למרות שהובלנו 1:0 בעשרה שחקנים מהדקה ה-65 הייתה תוספת זמן מוגזמת ולבסוף אעבלין הבקיעה שער שוויון. בנוסף, הפסדנו במפתיע לכפר כנא, האחרונה בטבלה והודחנו מהפסגה. גם השפעות צום הרמדאן שיחקו השפיעו עלינו. הגענו למשחק מכריע מול אעבלין בסיבוב השני וגם הוא הסתיים בתוצאת תיקו. למרות הכל, עמדנו במשימה על הצד הטוב ביותר. גם אנחנו וגם אעבלין עלינו, זה המקום לברך אותם על ההישג הגדול".

במשחקי הפלייאוף ומשחק המבחן מה הביא לכם את הניצחונות?
"הנשמה, האופי, הוויינריות והרצון להצליח. כשכל המרכיבים האלה קיימים בקבוצה - אין סיבה בעולם לא להצליח. ברוך השם נתנו בכל משחק את ה 200%, ניצלנו את יתרון הביתיות במשחקי הפלייאוף מול גליל גולן - במשחק שבו הגענו למספר מצבים, את קרית חיים - שאותה ניצחנו בדקה האחרונה".

זינוק בעליה - אחווה כפר מנדא, נערים ב' - צפון 1
מיקוד מקסימלי במטרה. שחקני קבוצת נערים ב' של אחווה כפר מנדא לצידו של מוחמד אמין עוואד (צילום: שאדי עוואד)

במשחק המבחן על מקום בארצית פגשתם את הפועל בועיינה, שצברה 2 נקודות בעונה שלמה, אך קל זה  לא היה. מה עשה את ההבדל במשחק הזה?
"הגענו למשחק הזה ואמרתי לשחקנים - לא נשאר כלום, הביס כבר בגרון, נשאר רק לבלוע אותו.  עם כל הכבוד לבועיינה, היינו מוכנים פיזית ומנטלית למשחק והראנו שהגיע לנו לעלות. למרות שהובלנו ועלינו על בועיינה ברוב המשחק, הם הבקיעו שער בדקה קריטית - דקה 83, הצליחו לכפות הארכה ובהמשך פנדלים. הייתי רגוע מהסיבה שאנחנו בכושר גופני טוב ועם רצון רב יותר. הייתה לנו דחיפה גדולה מהיציע,  האוהדים לא הפסיקו לעודד לרגע ומגיד להם שאפו ענק על מופע שלא רואים כל יום. הגענו לפנדלים והאמת יצאה לאור. שוער שלנו, מהראן עלי, אחריו רדפתי שלושה חודשים כדי שיצטרף אלינו, היה גיבור המשחק והדף שלוש בעיטות פנדל. יאמר לזכותו מאמן השוערים, מוסא חיגא׳זי, שעזר בהרגעתו והדרכתו. זה בא לידי ביטוי שגם הקבוצה עם כמות ספיגה הכי נמוכה בליגה".

יש עוד שותפים להצלחה הגדולה?
"אני כל גאה על הדרך שעשינו יחד אני והשחקנים השלי. אני רוצה להודות להנהלה בראשות מג'ד זידאן - בעל הבית, חברי ההנהלה - ווליד טאהא ואסעד זידאן, צוות המאמנים של המחלקה, לאחד והיחיד - המנהל המקצועי שלנו, איהאב ח'טיב - שהיה מקצוען כשחקן והוא מקצוען גדול גם כאיש מקצוע כמאמן ומאוד עזר לי בעונה שבה הייתי גם מאמן קבוצת הנוער במועדון, קבוצה שסיימה לצערי במקום הרביעי ולא הצליחה לעלות ליגה, אבל היה שיתוף פעולה מצוין בינינו, שעזר לשרוד בשתי קבוצות עם מטרות הישגיות. אנשי ההנהלה והמנהל המקצועי עבדו בעשר אצבעות ונתנו לנו את כל התנאים, כדי לעבוד ולהגיע לאן שהגענו וספציפית בתקופת משחקי הפלייאוף".

מה אתה צופה לקבוצה בעונה הבאה?
"צפויה עונה מאתגרת מאוד. עלינו לחזור למסלול ולהיות עם הרגליים על הקרקע ולהמשיך לעבוד במרץ. זה חשוב מאוד כדי להמשיך הלאה. והשחקים הם גיבורים ומקצוענים, הם מספיק בוגרים לעשות את הסווי׳ץ הזה ולהתמקד עוד הפעם במטרת עליית ליגה. לקבוצה יש שלד טוב שצריך לשמור עליו קודם אבל אנחנו נתחזק בעוד 2-3 שחקנים טובים ועם מטרה ולהידבק כמה שיותר לפסגה ועוד מטרה היא לייצר עתודה לקבוצת הנוער שחקנים לקבוצת הנוער, ששואפת לעלות ליגה ואני מקווה מאוד שישיגו את המטרה. אני מאמין בקבוצה שלי. כולי תקווה שזה יקרה שוב - ונחגוג עוד עליה בסוף העונה ונביא כבוד למועדון ולכפר".


די לשוק הבשר, להגביר השקעה בקיים

די לשוק הבשר, להגביר השקעה בקיים

חדש באתר

דעה: קבוצות נוער אמורות להיות חלון ראווה של תוצרת מחלקת הנוער. השקעה כספית נכבדת בשחקני חיזוק עושה עוול לשחקנים ותיקים ב...